Nowy Ford Focus

Data publikacji: 2008-11-06 10:31:28

Dostępny jako model obecnej generacji od roku 2004, Ford Focus doczeka się następcy jesienią 2010, kusząc klientów m.in. odważną stylizacją nadwozia. Co więcej, nowy kompakt producenta aut z niebieskim owalem na masce będzie tańszy w produkcji.

Focus kolejnej generacji ma być przykładem na to, że Ford jest w stanie z powodzeniem stworzyć udany produkt o zasięgu globalnym.

Obecnie Ford Focus jest wprawdzie modelem oferowanym pod tą samą nazwą na rynku północnoamerykańskim oraz w Europie, jednak oba auta wspólne mają jedynie około 20% komponentów. Przy pracach nad samochodem nowej generacji ma to być natomiast wielkość rzędu 90%.

Takie rozwiązanie pomoże koncernowi znacząco obniżyć koszty, a co za tym idzie zwiększyć marżę zysku.

Nowy Ford Fiesta, jako kolejny przykład strategii polegającej na szerokim wykorzystaniu produktu opracowanego z myślą o rynku globalnym (efekt skali), wejdzie do produkcji w amerykańskich zakładach grupy już w pierwszych miesiącach 2010. W tym samym roku dołączy poddany zmianom konstrukcyjnym wspomniany już Focus.

W przeciwieństwie do konkurentów (VW Golf VI oraz Opel Astra IV) ofensywa Forda w europejskim segmencie kompaktów rozpocząć się ma od vanów. Wiarygodne źródła twierdzą, że gama C-MAX obejmować będzie dwie różne wersje nadwoziowe (dla pięciu oraz siedmiu pasażerów).

Kliknij, aby powiększyćAtutami nowego Focusa będzie m.in. odważne wzornictwo nadwozia oraz atrakcyjnie prezentujące się wnętrze. W kabinie pasażerskiej znajdziemy wzorowany na BMW system obsługi urządzeń pokładowych.

Jednak dopiero w ramach oferty na rok 2011 w gamie Focusa znajdziemy współpracujące z nową przekładnią DSG oszczędne jednostki benzynowe turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które mimo obniżonej pojemności skokowej generują dużą moc:
- 1,0 litra pojemności (90 i 110 KM)
- 1,6 litra pojemności (150 i 180 K